بررسی وضعیت سیستم ارتباط با مشتری در پست بانک شهرستان مشهد و مطالعه امکان سنجی استقرار CRM در این بانک

بررسی وضعیت سیستم ارتباط با مشتری در پست بانک شهرستان مشهد و مطالعه امکان سنجی استقرار CRM در این بانک

پژوهشی با عنوان بررسی وضعیت سیستم ارتباط با مشتری در پست بانک شهرستان مشهد و مطالعه امکان سنجی استقرار CRM در این بانک به صورت ورد و پی دی اف

چکیده:

در حالی که با رقابتی­تر شدن و فراهم آمدن گزینه­های متعدد برای مشتریان در بازارها سازمان­ها بیش از پیش سعی در حفظ مشتریان موجود خود دارند، رویکردی چون مدیریت ارتباط با مشتری می­تواند به عنوان راه­حلی نهایی تلقی گردد. هرچند نتایج مطالعات متعدد نشان می­دهد که بسیاری از پروژه­های بکارگیری نظام مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان­ها با شکست مواجه گردیده است و به جای ایجاد منفعت تنها هزینه­ هایی سنگین را به این سازمان­ها تحمیل کرده است. بررسی میزان آمادگی سازمان­ها برای استقرار و بکارگیری مدیریت ارتباط با مشتری پیش از فرایند پیاده­سازی آن می­تواند یک راه حل عملیاتی برای کاهش ریسک شکست آن باشد. مطالعه حاضر با استفاده از مدل آمادگی سازمانی آکر و مودامبی به بررسی وضعیت موجود و میزان آمادگی پست بانک مشهد برای پیاده­سازی رویکرد مدیریت ارتباط با مشتری از منظر مدیران و کارکنان این سازمان پرداخته است. در این راستا نظرات 53 نفر از مدیران و کارکنان پست بانک مشهد گردآوری شد و از نرم­افزار SPSS نسخه­ی 16و روش­های آماری آزمون اختلاف میانگین دو گروه، آزمون میانگین، آزمون فریدمن و تحلیل همبستگی پیرسون برای تجزیه و تحلیل استفاده گردید. نتایج نشان داد که مدیران در قیاس با کارکنان عادی، وضعیت بانک را برای بکارگیری رویکرد مدیریت ارتباط با مشتری مطلوب­تر ارزیابی کرده­اند. همچنین در میان 9 متغیر مدل آکر و مودامبی، پست بانک مشهد بیشترین میزان آمادگی را در زمینه استراتژی و بعد از آن ظرفیت­ها و امکانات فن­آوری اطلاعات داراست، در حالی که متغیرهای مدیریت دانش، ارتباط با ذینفعان سازمان و همچنین ساختار سازمانی مهمترین ضعف­های این سازمان در این راستا محسوب می­شوند.

دانلود فایل