ارزیابی کیفیت خدمات الکترونیک در شرکت ایرانسل  (MTN)از دیدگاه کاربران  در مشهد

پژوهشی با عنوان ارزیابی کیفیت خدمات الکترونیک در شرکت ایرانسل  (MTN)از دیدگاه کاربران در مشهد با فرمت ورد و پی دی اف

چکیده:

این پژوهش با هدف ارزیابی کیفیت خدمات الکترونیک و با استفاده از مدل ای­کوال صورت گرفته است. در این تحقیق، سئوال اصلی که پیش روی محقق قرار دارد این است که: آیا شهروندانی که از خدمات الکترونیک شرکت ایرانسل استفاده می­کنند از کیفیت ارائه این خدمات رضایت دارند؟ طبق این مدل، رضایت از کیفیت خدمات الکترونیک به رضایت از قابلیت استفاده، رضایت از کیفیت اطلاعات و رضایت از تعامل خدمات الکترونیک بستگی دارد. در بررسی ادبیات نظری موضوع، نظریات و مدلهای مختلف در زمینه ارزیابی کیفیت خدمات الکترونیک را بررسی و تحلیل کردیم و در پایان این بخش نتیجه گرفتیم که: ما هنوز معیارهای خوبی برای خدمات الکترونیک یا توافقی درباره آنچه که می­بایستی بسنجیم نداریم. حتی اگر فرض کنیم که مطالعات زیادی وجود دارد که مدلها، چارچوبها و ابزارهای جدیدی را برای جمع­آوری داده­ها در زمینه کیفیت وب بوجود آورده­اند، باز هم مطالعات بسیارکمی وجود دارند که واقعاً معتبر بوده و مناسب بسترهای متفاوت باشند.

   روش تحقیق در این پژوهش، روش توصیفی از نوع پیمایشی است و نوع تحقیق حاضر کاربردی است. جامعه­آماری تحقیق، شامل «کلیه شهروندانی که حداقل یک مرتبه شخصاً  به وب سایت شرکت ایرانسل مراجعه کرده باشند» و با استفاده از روش نمونه­گیری هدف­دار از نوع قضاوتی، نمونه­ای متشکل از 220 نفر از کاربران وب سایت ایرانسل مورد بررسی قرار گرفتند. در این تحقیق از آمار توصیفی برای تحلیل توصیفی داده­ها و برای آزمون فرضیه­های تحقیق از آزمون T-Test استفاده شده است. هر سه فرضیه این پژوهش که به بررسی رضایتمندی کاربران از قابلیت استفاده، کیفیت اطلاعات و تعامل خدمات الکترونیک شرکت ایرانسل می­پردازد از طریق آزمون T-Test مورد آزمون قرار گرفته و تأیید شدند.

   یافته­های این تحقیق نشان داد که مدل ای­کوال مدل مناسبی برای شرح رضایت کاربران از خدمات الکترونیک است و در واقع رضایت کاربران از کیفیت خدمات الکترونیک با رضایت آنها از قابلیت استفاده، کیفیت اطلاعات و تعامل خدمات الکترونیک رابطه مستقیم دارد.

دانلود فایل