پروژه ساخت ، روش جدید تولید برق از امواج دریا doc

پروژه ساخت ، روش جدید تولید برق از امواج دریا doc

چکیده

در این پروژه قصد دارم انرژی امواج دریا را که هدر می رود  به انرژی الکتریکی تبدیل کنم طرز کار دستگاه به این شکل است که با برخورد امواج به پره  پره به چرخش در میاید و دینام را فعال میکند در این هنگام دینام انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل میکند و جریان در مدار برقرار میشود  باتری شروع به شارژ میکند  تا زمانیکه کاملا شارژ شود در این هنگام برای اینکه با برداشتن باتری به مدار آسیب نرسد و انرژی در این مدت کوتاه هدر نرود با عوض کردن جهت مدار با استفاده از کلید خازنها شروع به شارژ میکنند و این شارژ تا زمانیکه باتری بعدی را بگذاریم ادامه خواهد داشت.

در قسمتی از مدار هم ال ای دی قرار دادم تا بتوانیم دشارژ باتری یا خازنها را مشاهده کنیم.  

مقدمه. 1

1- فصل دوم: اجزای تشکیل دهنده ماکت... 5

2- نکات درمورد اجرا 7

3- مراحل کار تاباد. 9

4- فصل سوم: تحقیقات و محاسبات علمی... 13

5- فصل چهارم: اطلاعات اجزاء.. 19

6- نتیجه گیری   23

 

امواج و انرژی امواج :

 

امواج در روی سطح اقیانوس باز بر اثر عمل باد تولید می‌شوند. کل انرژی موج توزیع شده در زمین در حدود  2.5*10^6 Mw تخمین زده می‌شود که در حدود انرژی کلی توزیعی جزر و مد است. انرژی موج منبع تجدید شونده است (انرژی برگشت پذیر) و معمولا نسبت به انرژی باد بیشتر قابل تولید است. انرژیی که از امواج استخراج می‌شود، دوباره به سرعت توسط برهمکنش با دو سطح اقیانوس پر می‌شود. در امواج اقیانوس انرژی خارق‌العاده‌ای وجود دارد. مجموع نیروی امواجی که خطوط ساحلی دنیا را در می‌نوردند، 2 تا 3 میلیون مگاوات تخمین زده می‌شود.

تاریخچه‌ی استفاده از انرژی امواج :

 

اولین ثبت اختراع برای استفاده از انرژی امواج اقیانوس‌ها در سال 1799م بود ، که به نام گرارد (Girard) از پاریس ثبت شده .

تا کنون بیش از 20 نوع دستگاه تولید برق از امواج اختراع گردیده است.

اما هیچ دستگاه انرژی موجی تجاری بزرگی وجود ندارد، فقط انواع کوچک آن موجود می‌باشند، مکانهای ساحلی کوچک بهترین وضعیت را در آیندة نزدیک برای تولید انرژی موجی کافی برای جوامع محلی دارند. که به طور کلّی برای استفاده از انرژی امواج سه طرح  وجود دارد که از آن بهره برداری می‌شود که در ادامه به آن ها اشاره می گردد.

نتیجه:

با استفاده از امواج دریا توانستیم باتری نه ولت را شارژکنیم به طوری که هر چه دینام بزرگتر(وات) -شدت موج بیشتر(البته دستگاه در ابعاد بزرگتر)-خازن با ظرفیت بالاتر و باطری با ولتاژ بیشتری داشته باشند مقدار برق دریافتی  از دینام بیشتر خواهد بود.


دانلود پروژه